Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zobrazení boha ve filmu
Duda, Miroslav ; Martínková, Libuše (vedoucí práce) ; Kropáček, Luboš (oponent)
Tato práce si klade za cíl systematicky zmapovat zobrazení Boha na filmovém plátně s hlavním důrazem na hollywoodskou produkci, neboť ovlivňuje celou západní kinematografii, od jejích počátků až do dnes. Systematicky popisuje různé způsoby zpracování tématiky s ohledem na dobový, kulturní a společenský kontext. Přibližuje vznik hlavních aspektů a východisek filmové cenzury, která je i v sekularizovaných společnostech značně ovlivněna náboženstvím. Popisuje metody a přístupy jednotlivých režisérů k látce.
Kritické ohlasy na inscenace Ondřeje Sokola v Činoherním klubu.
Smrčková, Lenka ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Pšenička, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá reflexí ohlasů na inscenace režiséra Ondřeje Sokola v Činoherním klubu v letech 2002-2011. Reflexe je zpracována na základě kritik jednotlivých inscenací a odborných studií, které se věnují uvádění nových českých textů na jeviště, a překladům Ondřeje Sokola. Cílem je představit vývoj diváckého a kritického přijetí nových her a zároveň sledovat rozšíření textů do dalších divadel a jejich popularizaci. Práce má postihnout fenomén nové poetiky, která se do českého prostředí dostala skrze režisérovu překladatelskou a dramaturgickou práci.
Proměny mediálního obrazu Miloše Formana v dobovém tisku
Řápek, Jan ; Šobr, Michal (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje proměnám mediálního obrazu Miloše Formana, tedy přesněji tomu, jak ho dobová média v Česku zaznamenávala. Miloš Forman je světově nejznámějším a nejuznávanějším českým filmovým režisérem. Jeho osud je propojen s osudem české kinematografie a je zároveň příběhem jejích proměn. Právě ve Formanově životním příběhu se zrcadlí dějiny novodobé kinematografie. Práce si klade za úkol zjistit, proč navzdory emigraci nebyl Forman médii dehonestován. Snaží se dokázat, že jeho mediální obraz nebyl nikdy striktně negativní a sám Forman se nikdy nestal tabuizovaným tématem. Formanova osobnost se totiž vymyká standardům. Je zároveň důkazem, že pokud tvorba není vyloženě antagonistická vůči režimu, vzbuzuje respekt napříč ideologiemi. Navzdory emigraci a navzdory politicky determinovaným médiím, byl v jednotlivých etapách reflektován sice různě, ale stále v relativně dobrém světle. Práce zkoumá vnímání Miloše Formana médii ve třech životních etapách: práce v Československu před odchodem do Spojených států, práce v zahraničí, a nakonec po sametové revoluci. Přestože se Forman podílel na mnoha filmech, diplomová práce se zabývá jen jeho celovečerní tvorbou. A protože Miloš Forman je osobností, která přesahuje hranice Československa, potažmo České republiky, reflektovaly jeho kariéru i...
Proměny mediálního obrazu Miloše Formana v dobovém tisku
Řápek, Jan ; Šobr, Michal (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje proměnám mediálního obrazu Miloše Formana, tedy přesněji tomu, jak ho dobová média v Česku zaznamenávala. Miloš Forman je světově nejznámějším a nejuznávanějším českým filmovým režisérem. Jeho osud je propojen s osudem české kinematografie a je zároveň příběhem jejích proměn. Právě ve Formanově životním příběhu se zrcadlí dějiny novodobé kinematografie. Práce si klade za úkol zjistit, proč navzdory emigraci nebyl Forman dehonestován. Snaží se dokázat, že jeho mediální obraz nebyl nikdy striktně negativní a sám Forman se nikdy nestal tabuizovaným tématem. Formanova osobnost se totiž vymyká standardům. Je zároveň důkazem, že pokud tvorba není vyloženě antagonistická vůči režimu, vzbuzuje respekt napříč ideologií. Navzdory své emigraci a navzdory politicky determinovaným médiím, byl v jednotlivých etapách reflektován sice různě, ale stále v relativně dobrém světle. Práce zkoumá vnímání médií ve třech životních etapách: práce v Československu před odchodem do Spojených států, práce v zahraničí, a nakonec po sametové revoluci. Přestože se Forman podílel na mnoha filmech, v práci se řeší jen jeho celovečerní tvorba. A protože Miloš Forman je osobností, která přesahuje hranice Československa, potažmo České republiky, reflektovaly jeho kariéry média i v zahraničí. Tamní...
Umělecká osobnost Karla Zemana
KOŠOVÁ, Jana
Diplomová práce s názvem Umělecká osobnost Karla Zemana se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje základní informace o umělci Karlu Zemanovi a jeho tvorbě. Dále se zabývá inspiračními vlivy na umělcovu tvorbu a uvádí ji do mezinárodního kontextu. Další částí teoretické práce je nalezení vlivu Zemanovi tvorby v aktuálním kulturním prostředí. Praktická část diplomové práce se skládá ze tří metodických listů k vybraným filmům režiséra Karla Zemana. Listy jsou ve formě leporela, obsahují informace o vybraném filmu. Dále jejich obsah tvoří výtvarné úlohy a písemné úkoly k zamyšlení. Grafická úprava listů je vytvořena pomocí vektorové grafiky v počítačovém programu Adobe Illustrator.
Od jednoho scénáře ke třem režisérům
Matějka, Filip ; Kepka, Ondřej (vedoucí práce) ; Truhlář, Filip (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním tří filmů na základě jednoho stejného scénáře. Jejím hlavním cílem je nejdříve se obecně seznámit s režiséry daných snímků a zjistit více informací o období, ve kterém působili. Praktická část je následně věnovaná rozboru každého filmu zvlášť, jak každý z režisérů vyprávěl svůj příběh, rozdíly v technickém provedení, v ústředních postavách filmu a nakonec i srovnání jedné identické scény.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.